Sunday 15 June 2014

Asramaku Tercinta

AIMI kembali lagi . Rindu tak? Kalau tak rindu , pergi dekat atas bhgian kanan warna merah [X]. Boleh tekann. Sekian . Ahh .. Apa yang aku merepek nihh . Hehe . Okey . STOP . Sambung cerita . Sebenarnya aku nak post pasal satu tempat dimana bermulanya UKHWAH batch 98 . Satu tempat yang unik . Satu tempat yang kadang2 macam HEAVEN . Dan kadang2 macam HELL . Hampa tau tak benda apa? Tau takkkk ?? *EMOSI . Hehe.

***********
Hampa tau belakang ni apa? (yang depan tu hampa abaikan ja la sebab ni ja gmbr asrama yg aku ada)
Ni adalah ASPURI Sekolah Menengah Agama Ibrah. Nampak macam buruk je kan? Walaupon nmpak buruk tapi tempat nih cantik dan sangt istimewa buat aku . SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT istimewa lahh . Tak boleh nak cakap macam mana istimewanya kalau hampa tak pernah tinggal kat sini . Tak pernah jumpa penghuni2 nihh .

So, hampa hampa mesti dah dapat tangkapkan apa yang aku nak cerita nihh . HEHE . Yang tdi tuh baru MUKADDIMAH . Haha . Aku nak cita pasal kehidupan kat asrama.

Hidup kat Asrama nih sangat SERONOK . Tak seburuk yang hampa sangka . Sangat OHSEMM dikelilingi kawan2 yang setia . Yang comel2 . Yang pelik-pelik pon ada . Haha . Tanpa semua ciri-ciri tuhh pasti kat asrama tu BOSAN sangat . Takkanllah semua orang nak baik je kan . Mestilah tak variasi . Kat asrama nih kita hidup secara BERJEMAAH . Aspuri bagaikan Keluarga yang besar . Sangat besar . SERONOK . Kalau sorang GEMBIRA , semua GEMBIRA . Kalau sorang SEDIH , semua SEDIH . Haha . Kalau sorang GILA , semua GILA . Dekat asrama semua benda buat sama-sama . TIDUR sama-sama , MANDI sama-sama , MAKAN sama-sama , SOLAT sama-sama , kena DENDA sama-sama . Bak kata omputihhh , TOGETHER FOREVER lahh . 

Hampa-hampa dah baca pendapat aku yang agak berjela-jela tuh . Kalau still tak caya dok asrama tu BEST . Sini aku bagi OPINION kawan-kawan aku untuk jadi backup story aku pulakkk . Baca kusyuk-kusyuk tauu . Jangan sampai terlepas wlaupon satu perkataan . Ingat tuhh .

*ALIEN 

Ehem ehem ehem . Pada pendapat saya .... (cewah) aku rasa memang best giler dok asrama weh . OHSEM ! sebab ...
1) Ramai kawan
2) Blajar berdikari
3) Tak bosan
4) Banyak pengalaman pahit , manis , tawar , masam bla3

Speechless la pulak . apa2pon ASPURI  SMAI is the BEST yo ! (terutamanya f4)

*ARNAB
Duduk asrama nih ana rasa kenangan terindah dalam hidup ana . Kat sinilah ana belajar erti hidup , belajar berkawan , belajar bersyukur dengan asrama yang Dhaif . Semua benda ana belajar kat sini .

*HAMBA ALLAH
Bagi aku hidup kat asrama macam playground (: Yelaa . Kite pergi taman mesti ada gelak-gelak , pukul-pukul , gurau-gurau kan? Tapi kadang2 pegi playground pon kite nangis . Sbb ada yang buat kite nangis . Macam tu la hidup kat asrama . Banyak sweet moment yang kita cipta :') Asrama menjadikan kita matang! (wlaupon x matang) 

*MAKHLUK CIPTAAN ALLAH

Asrama ?? SMAI ?? SERONOK ?? Haha .. Ada senior aku cakap 
*Dulu F1 : Yeayhhh ! Sekolah baru , kawan baru 
*Skarang F4 : Aishhh !! Bila la nak habis skolah ?? bosan lahh
*Akan datang : Hmm rindunya kat kawan-kawan .. Makan sama-sama , tidor sama-sama .
So nak percaya ke tak nak? kita nantikan .

Hampa- hampa sekalian penat baca ka?? Aku pon PENAT TAIP tauu . Sebenarnya banyak lagi . Kalau boleh nak tulis satu kelas . Tpi aku penat nak taip . Sebenarnya saja buat entri nih sebab nak buktikan dkat budak luar , ASRAMA adalah tempat yang paling BEST hampa duduk time bila mana hmpa cari IDENTITI diri. 

Tahun 2015 bakal menjadi tahun yang terakhir kami generasi yang ke-2 (Second generation of Ibrah - SGI) bergelar pelajar dibumi IBRAH yang tercinta ini . Dan semestinya aku dan kawan-kawan ingin menjadikan tahun terakhir kami sebagai tahun yang TERBAIK dan TERHEBAT sepanjang kami memegang title sebagai pelajar sekolah menengah 


Terima kasih atas segala memori . Hampa the BEST . No more istilah " budak baru",  "budak lama" okayyy?

time lepas habih buat menara yg tertinggi (TAMRIN)
Time ni nak gi Keyyel ( wlaupon time ni aku dah pindah , dngn muka tak malunya aku join skali)
with ustaz faisol , fatin , ghu-peah , firah wa mael a.k.a mahirah
kak mayah , tireks a.k.a atiroh fadzil wa meah a.k.a humairah :)






No comments:

Post a Comment