Thursday 5 June 2014

Sahabat yang teristimewa (:

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum.
Akan sunyi hidup ni kalau takdak sahabat sejati ;) Bertambah sunyi kalau hidup ni takdak sahabat sejati yang dok teman. Dalam dok happy-happy mesti ada memori sedih, happy-happy gituuu. Mesti ada kenangan kita dengan dia yang digelar sahabat.


sebelum tu jom tengok video ni dulu :


https://www.facebook.com/video.php?v=723362014398091

Rindu time nih :)


Namun kadang-kadang kita akan terus secret2 pasal perasaan dia demi persahabatan yang dicintai. Diamnya penuh doa agar persahabatan akan berlangsung dengan lebih sempurna. Sebarang kekurangan akan dibaikpulih dengan segera. Itulah sahabat sejati :)

Dear sahabat, untuk berkata2 dalam satu hal, aku akan memikirkan 1 dalam 1000 ayat, agar kata-kataku tidak membuatmu sakit. Namun apa yang aku dapat :o hanya sebaliknya :) 

"Sahabat itu istimewa, kerana perhubungan sejati kerana Ilahi tidak akan terpisah, berjauhan akan bersambung melalui untaian doa yang tidak sudah, kematian ditemani kiriman-kiriman doa sebagai hadiah dan insya-Allah bertemu pula nanti di syurga yang indah."




'Sahabat sejati'. Bukankah indah gitu? Tapi dengan sedikit sindiran, dengan sedikit kata-kata pedas, dengan sedikit ??? macam-macam la. Kita seperti terasing :( ehh? Salahkah kalau perempuan dengan perempuan nak jalan sekali? Salahkah kalau perempuan dengan perempuan nak otp :o ? Salahkan kalau perempuan dengan perempuan nak suap- mengsuapi? SALAHKAH? "Salahkah ku mencintaimu kerana allah? Manusia sekarang pikiaq selalu kot lain. Positif la sayang :). Ukhwah yang dibina kerana Allah tu indah :) .

.."Alangkah indahnya Ukhwah apabila segala-galanya kerana Allah"..

Ukhwahfillah abadan abada.. Kerana ilmu kita bertemu, kerana PERKENALAN ukhwah terjalin, kerana CITA2 perpisahan terjadi dan kerana satu ikatan LILLAH ia akan berkekalan dan diredhai (: Demi persahabatan, mohon lupakan kata-kata orang lain. (:

ATIROH - walaupon masa first2 masuk ibrah dulu kami tak rapat, and ada sikit rasa tak suka dekat dia. Perancangan allah kan. bila dah pindah , terdetik rasa rindu dekat dia, sayang dia rasa macam2 la. dia selalu cerita masalah dia , aku pon selalu cerita masalah aku dekat dia. tapi kami bercerita dekat alam maya je la, kami skype.. chat.. panjang lagi kalau nk cite pasal dia nih ^_^
Kami 3 orang sahabat till jannah insya-Allah (Humairah , Aimi wa Mawaddah) . Walaupon bermacam2 masalah melanda . Kami tetap bersama (: Walaupon addah duduk jauh di nun jordan sana . Tapi ukhwah kami still macam sebelum2nya . Insyaallah lepas habis ja last paper SPM , kmi akn terus fly sama2 ke Jordan or Mesir . Insya-Allah . Doakan kami :)




No comments:

Post a Comment